فیلم های فصل اول علوم جدیدپنجم با عنوان تغییرات مواد
کلیپ شماره ی یک

برچسب ها: فیلم های فصل اول علوم جدیدپنجم،

تاریخ : سه شنبه 31 شهریور 1394 | 07:31 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات
تاریخ : سه شنبه 31 شهریور 1394 | 07:11 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات
کتاب راهنمای معلم علوم جدید پنجم



تاریخ : سه شنبه 31 شهریور 1394 | 05:49 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات
جهت دریافت فایل روی تصویر کلیک کنید

برچسب ها: راهنمای معلم هنر پنجم،

تاریخ : یکشنبه 22 شهریور 1394 | 06:46 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات
پی دی اف ضممیه درس هنر پنجم


برچسب ها: پی دی اف ضممیه درس هنر پنجم،

تاریخ : یکشنبه 22 شهریور 1394 | 06:32 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات
                                                            پاورپوینت ضمیمه درس هنر جدیدالتالیف پایه ی پنجم
                                                           با سپاس از استاد میر سمیعی مدرس محترم این دوره

برچسب ها: پاورپوینت ضمیمه درس هنر جدیدالتالیف پایه ی پنجم،

تاریخ : یکشنبه 22 شهریور 1394 | 06:07 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات

فابل صوتی فارسی جدیدالتالیف پنجم مربوط به بخش گوش کن وبگو که در سه درسهای 4و10و14 آمده است وهدف از آن پرورش درک شنیداری دانش آموزان است.

برای دریافت هر موردبر روی عنوان آن کلیک کنید.

1-درس چهارقصه ی  کرم شب تاب

2-درس ده قصه ی پرواز روباه

3-درس چهارده قصّه ی صدای سکه


برچسب ها: فابل صوتی فارسی جدیدالتالیف پنجم،

تاریخ : شنبه 21 شهریور 1394 | 05:33 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات

کلیات درس مطالعات اجتماعی

پاورپوینت فصل اول کتاب مطالعات اجتماعی


برچسب ها: پاورپوینت مطالعات اجتماعی پنچم،

تاریخ : جمعه 20 شهریور 1394 | 06:20 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات
پاورپوینت کلیات کتاب جدیدالتالیف هدیه های آسمان پنجم

ویژگی های برنامه درسی هدیه های آسمان


برچسب ها: پاورپوینت هدیه های آسمان پنجم،

تاریخ : جمعه 20 شهریور 1394 | 06:11 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات

 کتاب راهنمای معلم ریاضی جدیدالتالیف پنجم فصل اول

 کتاب راهنمای معلم ریاضی جدیدالتالیف پنجم فصل هفتم


برچسب ها: کتاب راهنمای معلم ریاضی جدیدالتالیف پنجم،

تاریخ : جمعه 20 شهریور 1394 | 06:03 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات
پاورپوینت آشنایی با استاندارهای محتوایی وفرایندی ریاضی جدید التالیف پنچم


برچسب ها: پاورپوینت ریاضی جدیدالتالیف پنجم دبستان،

تاریخ : جمعه 20 شهریور 1394 | 05:58 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات

پاورپوینت فارسی جدید التالیف پنجم

کلیات کتاب فارسی جدید

جدول ساعات درس فارسی

رویکردوساختارکتاب فارسی



برچسب ها: پاورپوینت فارسی جدید التالیف پنجم،

تاریخ : جمعه 20 شهریور 1394 | 05:04 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات
پاورپوینت فصل اول ریاضی جدید پنجم



تاریخ : چهارشنبه 18 شهریور 1394 | 05:31 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات
پاورپوینت کلیات ریاضی جدید پنجم

باسپاس از استاد مرادی پور مدرس محترم این دوره




تاریخ : چهارشنبه 18 شهریور 1394 | 05:12 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات

تدریس دو طرفه خواندن و درک مطلب

پالینسکار- در دانشگاه میشیگان- و براون (1985) در دانشگاه ایلینویس آمریکا این روش تدریس را برای کمک کردن به شاگردان ضعیف تر در کلاس های خواندن و درک مطلب طراحی کرده و ارائه دادند. یکی از بارزترین ویژگیهای این روش تدریس، تاکید آن بر آموزش مستقیم استراتژیهای یادگیری در محیط هایی که کار گروهی را تشویق می کنند می باشد. به منظور درک بهتر از متون ارائه شده در کلاس  فراگیران- در گروه های ناهمگون خود – به تمرین استراتژیهای زیر ترغیب می شوند:

  1.  پیش بینی کردن
  2.  خلاصه کردن
  3. سوال پرسیدن 
  4.  شفاف سازی کردن

 

اهمیت "استراتژی پیش بینی کردن" به ویژه در کلاسهای خواندن و درک مطلب به این نکته بر می گردد که فراگیران بعد از پیش بینی خود – راجع به پاسخ سوالات مربوطه و یا محتوای متن – ترغیب می شوند که با دقت متن را پی گیری کنند و در نتیجه این امر در فرایند یادگیری در گیر می شوند تا ببینند که آیا پیش بینی آنها درست بود و یا نه. "استراتژی خلاصه کردن" فراگیران را ترغیب  به بکار گیری تمام مهارتهای خود می نماید. برای این که فراگیران متنی را خلاصه کنند باید دانش لغوی و نیز دانش گرامری خود را هم که از طریق گوش کردن، خواندن و صحبت کردن کسب کرده اند به کار گیرند. فلسفه واری تاکید بر "استراتژی سوال پرسیدن" هم این است که این استراتژی بر خلاف صرفا پاسخ دادن به سوالات لایه های درونی تر از تفکر و ذهن شاگردان را در گیر می کند. و نهایتا "استراتژی شفاف سازی کردن" قدرت رصد کردن میزان درک خودشان را به فراگیران می دهد که این به نوبه خود توانایی های فرا ذهنی آنها را افزایش می دهد.

 

در سطح کلاس – در کلاس درک مطلب – بعد از این که معلم اذهان شاگردان را آماده برای موضوع متن مربوطه می کند، متن را تدریس کرده و ارائه می دهد. برای این که به شاگردان بفهماند که استراتژی های ذکر شده چگونه به درک مطلب کمک می کنند معلم خود اولین پاراگراف متن را  خوانده و در حینی که بلند فکر می کند- طوری که شاگردان متوجه شوند- استراتژیهای مربوطه را بکار می گیرد و با این کار در واقع به عنوان یک مدل جهت انتقال روش به کارگیری استراتژیها عمل می کند. بنابراین از طریق تکنیک مدل شدن معلم، فراگیران به خوبی با کاربرد استراتژیهای مربوطه آشنا می شوند و آنها را یاد می گیرند. بعد از فراگیران خواسته می شود که در گروه های خود کاربرد این استراتژیها را در طول پروسه خواندن خود تمرین کنند. نکته این جا است که در این مرحله ابتدا کاپیتان ها که افراد باهوش تر گروه خود هستند، با تکنیک بلند فکر کردن به پاراگراف بعدی متن می پردازند تا سعی کنند که اعضای ضعیف تر گروهشان بهتر با کاربرد استراتزیهای مربوطه آشنا شوند و بعد سایر اعضا به ترتیب به پاراگراف های بعدی  و به کار گیری استراتژی های مورد نظرمی پردازند. در ضمن در طول پروسه کار گروهی فراگیران روی لغات، نکات گرامری و نکات مبهم متن نیز کار می کنند و به تبادل آراء می پردازند.

         

در ارتباط با سیستم ارزیابی کردن این روش تدریس، بر خلاف غالب روش های تدریس که بر کار گروهی تاکید دارند، گروه ها بر اساس پیشرفت اعضایشان که در امتحانات مشخص می شود ارزیابی می شوند. این نوع ارزیابی کردن فراگیران باعث می شود که آنها نسبت به فراگیری خود احساس مسئولیت بیشتری نمایند.

 

 روش ترکیب خواندن و نوشتن در کار گروهی

 استیون و همکاران (1987) این روش را که یک روش جامع برای تدریس مهارت خواندن و نوشتن است ابداع کردند. این روش تدریس بر ارتقاء همزمان مهارت خواندن  و مهارت نوشتن تاکید دارد چرا که طراحان آن بر این باور هستند که این  دو مهارت لازمه یکدیگر و جدایی  ناپذیر  هستند. در طول پروسه تدریس با این روش مراحل زیر دنبال می شود:

  1. معرفی موضوع و محتوای متنی که قرار است به آن پرداخته شود
  2. ارائه معنی لغات جدید
  3. خواندن انفرادی و با سکوت و بعد خواندن با یک هم گروهی  به صورت دونفره
  4. تجزیه و تحلیل سازه های زبانی متن
  5. خلاصه کردن متن
  6. فراگیری لغات و املای آنها

 

 در سطح کلاس، بعد از این که معلم موضوع را معرفی می کند و با تکنیک های خود سعی می کند آن را به دانش قبلی فراگیران ارتباط دهد، شاگردان فرصت دارند که متن را با سکوت و بدون سر و صدا بخوانند و لغات  کلیدی را مشخص کنند. سپس آنها سعی می کنند با اعضای گروه خود به لغات و اصطلاحات و مفاهیم مبهم پرداخته و همین طور به سوالات مربوطه پاسخ دهند. بعد از این مرحله آنها به فعالیت هایی از قبلی دوباره نوشتن مفاهیم (از دیدگاه خودشان) و نیز به خلاصه کردن متن و نهایتا به تکرار و تمرین لغات مهم می پردازند.

 

در ارتباط با سیستم ارزیابی این روش تدریس، فراگیران بر مبنای پیشرفت انفرادی شان که به صورت  یک نمره گروهی محاسبه می شود ارزیابی می شوند. باور بر این است که این نوع ارزیابی کردن فراگیران تعامل سازنده و حس مسئولیت پذیری را در بین فراگیران نهادینه خواهد کرد.

 

 روش تقسیم بر مبنای موفقیت گروهی

 این روش تدریس یکی از روشهای تدریس کار گروهی محبوب مدرسان است که توسط اسلوین و همکارانش در دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا طراحی و ارائه شده است. بر خلاف برخی از روشهای تدریس کارگروهی که بر آزادی بی حد و حصر فراگیران در طول کلاسهای درس تاکید دارند، این روش تدریس برای معلمانی که نمی خواهند تصمیمات مهم از قبیل هدف گذاری، تشکیل گروه ها و مشخص کردن تکالیف را بر عهده فراگیران بگذارند مفید و جذاب خواهد بود.

 

پنج مرحله زیر باید در طول پروسه تدریس با این روش تدریس رعایت شوند:

  1. ارائه معلم
  2.  کار گروهی
  3.  امتحان دادن به صورت انفرادی
  4.  ارزیابی دانش فراگیران
  5. ارزیابی گروه ها از کار خود

 

 در سطح کلاس، بعد از این که معلم درس را از طریق تکنیک های مورد نظر خود ارائه می دهد، از گروه ها می خواهد که برای رسیدن به اهداف مشترک خود با یکدیگر کار کنند. گروه ها با یکدیگر شروع به مرور درس و رفع ابهامات می کنند. آنها ابتدا به صورت دونفره و سپس به صورت چهار نفره به مطالعه و بررسی درس ارائه شده می پردازند. بعد از این که مطالعه گروه ها به اتمام می رسد معلم از اعضا می خواهد که به صورت انفرادی به حل سوالاتی بپردازند که او در اختیار آنها  قرار می دهد. سپس او پاسخها را در اختیار آنها قرار می دهد تا میزان درک خود را ارزیابی نمایند. و در انتها فراگیران به بحث و گفتمان درباره موضوع مربوطه و به رفع اشکالات و ابهامات می پردازند. در این مرحله شاگردان بازخورد مناسبی از درک خود داشته و نقاط ضعف خود را شناسایی و رفع می کنند.

در ارتباط با سیستم ارزیابی این روش تدریس، اعضای گروه ها بر مبنای پیشرفتشان نسبت به گذشته (با توجه به امتحاناتی که به صورت انفرادی داده اند) ارزیابی می شوند. و گروه ها هم بر مبنای  حاصل جمع نمره اعضایشان ارزیابی می شوند. به عبارت دیگر ارزیابی گروه ها بر مبنای میزان پیشرفت اعضایشان می باشد. گروه هایی که بالاتر از یک حد تعریف شده  نمره کسب کنند تشویق می شوند.

 


برچسب ها: تدریس دو طرفه خواندن و درک مطلب،

تاریخ : یکشنبه 15 شهریور 1394 | 05:28 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات


برای دریافت روی تصویر کلیک کنید


تاریخ : دوشنبه 9 شهریور 1394 | 06:42 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات
تاریخ : شنبه 7 شهریور 1394 | 05:10 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات

روش های تقویت انشای دانش آموزان ابتدایی

در حیطه زبان آموزی، چهار ركن اصلی گوش دادن – صحبت كردن  خواندن و نوشتن امروزه در دنیا به عنوان یك قانون مسلم پذیرفته شده، در آموزش تمامی زبان های دنیا و برنامه های آموزشی مدنظر قرار می گیرد.

در این چهار قدم به ترتیب نوشتن جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده، چرا كه سه امر گوش دادن و صحبت كردن و خواندن برای نوشتن مقدمه و پیش سازمان دهنده، و زمینه بوده و بالاترین سطح را به خود اختصاص داده است.

 

روش های تقویت انشای دانش آموزان ابتدایی

 

 

از آنجایی كه مقطع ابتدایی پایه ای برای مقاطع دیگر بوده امروزه در امر زبان آموزی نگارش از اهمیت بالایی برخوردار است، مخصوصاً در پایه سوم كه اولین پایه ای است كه به صورت مستقل انشا نوشته می شود، چون در پایه دوم از جمله نویسی استفاده می گردد، این جملات اكثراً مرتبط با هم نیستند و هر یك به طور جداگانه نوشته می شود و بیشتر نحوه و ساختار جمله، منظم كردن جملات در هم ریخته، كوتاه سازی، تركیب جملات ساده یا جمله سازی با كلمات ساده مد نظر است. برای دانش آموزان نوشتن جملات و متن به صورت مرتبط در پایه سوم با توالی مناسب مشكل می باشد.

 

بیشتر آموزگاران نوشتن انشا در زمره تكالیف نگریسته و در پایان این ساعت درس موضوعی را برای نوشتن انشا مطرح می كنند و برای جلسه بعد منتظر نوشتن انشا از سوی دانش آموزان می شوند. چون دانش آموزان خود قادر به نگارش نیستند لاجرم به اولیای خود متوسل شده از آنها حتی نه به عنوان كمك؛ بلكه كسی كه باید متن انشا را به صورت كامل برای آنها دیكته نمایند نگاه می كنند كه این امر برای ما نیز در دوره تحصیل بارها اتفاق افتاده و چه بسیار كودكانی كه برای نوشتن انشا توسط اولیا سرخورده و تنبیه شده اند، و صدمات جبران ناپذیری را تحمل نموده اند كه حاصل ایـن شیـوه نـگارش ها در بـررسـی هایی فعلی و بروندادهای این مدارس كه همان فارغ التحصیلان هستند كه با مدارك بالا قادر به نوشتن خواسته های خود در قالب جملات و به صورت مكتوب نیستند.


ادامه مطلب برچسب ها: روش های تقویت انشای دانش آموزان ابتدایی،

تاریخ : پنجشنبه 5 شهریور 1394 | 06:16 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات

روش های تقویت انشای دانش آموزان ابتدایی

در حیطه زبان آموزی، چهار ركن اصلی گوش دادن – صحبت كردن  خواندن و نوشتن امروزه در دنیا به عنوان یك قانون مسلم پذیرفته شده، در آموزش تمامی زبان های دنیا و برنامه های آموزشی مدنظر قرار می گیرد.

در این چهار قدم به ترتیب نوشتن جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده، چرا كه سه امر گوش دادن و صحبت كردن و خواندن برای نوشتن مقدمه و پیش سازمان دهنده، و زمینه بوده و بالاترین سطح را به خود اختصاص داده است.

 

روش های تقویت انشای دانش آموزان ابتدایی

 

 

از آنجایی كه مقطع ابتدایی پایه ای برای مقاطع دیگر بوده امروزه در امر زبان آموزی نگارش از اهمیت بالایی برخوردار است، مخصوصاً در پایه سوم كه اولین پایه ای است كه به صورت مستقل انشا نوشته می شود، چون در پایه دوم از جمله نویسی استفاده می گردد، این جملات اكثراً مرتبط با هم نیستند و هر یك به طور جداگانه نوشته می شود و بیشتر نحوه و ساختار جمله، منظم كردن جملات در هم ریخته، كوتاه سازی، تركیب جملات ساده یا جمله سازی با كلمات ساده مد نظر است. برای دانش آموزان نوشتن جملات و متن به صورت مرتبط در پایه سوم با توالی مناسب مشكل می باشد.

 

بیشتر آموزگاران نوشتن انشا در زمره تكالیف نگریسته و در پایان این ساعت درس موضوعی را برای نوشتن انشا مطرح می كنند و برای جلسه بعد منتظر نوشتن انشا از سوی دانش آموزان می شوند. چون دانش آموزان خود قادر به نگارش نیستند لاجرم به اولیای خود متوسل شده از آنها حتی نه به عنوان كمك؛ بلكه كسی كه باید متن انشا را به صورت كامل برای آنها دیكته نمایند نگاه می كنند كه این امر برای ما نیز در دوره تحصیل بارها اتفاق افتاده و چه بسیار كودكانی كه برای نوشتن انشا توسط اولیا سرخورده و تنبیه شده اند، و صدمات جبران ناپذیری را تحمل نموده اند كه حاصل ایـن شیـوه نـگارش ها در بـررسـی هایی فعلی و بروندادهای این مدارس كه همان فارغ التحصیلان هستند كه با مدارك بالا قادر به نوشتن خواسته های خود در قالب جملات و به صورت مكتوب نیستند.


ادامه مطلب برچسب ها: روش های تقویت انشای دانش آموزان ابتدایی،

تاریخ : پنجشنبه 5 شهریور 1394 | 06:16 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات

1 . ارزشیابی آغازین ( preassessment ) :

این نوع ارزشیابی همانگونه که از نام آن نیز مشخص است ، نخستین ارزشیابی معلم است که پیش از فعالیت های آموزشی او به اجرا در می آید .

معلم در این نوع ارزشیابی به آموخته های پیشین دانش آموزان واقف می گردد .

2 . ارزشیابی تکوینی ( formative evaluation ) :

این نوع ارزشیابی دارای تعاریف متعددی است که در ذیل به پاره ای از آنها اشاره می شود :

v آنچه عمدتا به منظور کمک به اصلاح موضوع مورد ارزشیابی ، یعنی برنامه یا روش آموزشی ، مورد استفاده قرار می گیرد ، ارزشیابی تکوینی نام دارد .15

v ارزشیابی تکوینی ، که ارزشیابی منظم ومداومی است و برای تشخیص آموخته های دانش آموز
در پایان هر بخش یا هر فصل از برنامه و در طول سال تحصیلی انجام می گیرد .16

v ارزشیابی تکوینی عبارت است از قضاوت در مورد اطلاعات جمع آوری شده در طول فعالیت آموزشی که به منظور تصمیم گیری های بعدی و بهبود فرایند یادگیری صورت می گیرد .17

v ارزشیابی تکوینی یا مستمر با فرایند یاددهی ـ یادگیری یک پارچه می شود و در سر تا سر
دوره ی آموزش تداوم می یابد .این نوع ارزشیابی ، هم بر فرایند یادگیری و هم به بازده یا
فرآورده های یادگیری تاکید دارد . 18

3 . ارزشیابی پایانی ( تراکمی ) ( summative evaluation ) :

اداره ی کل سنجش وارزشیابی در جزوه ی منتشره ی خود ، ارزشیابی پایانی را به صورت ذیل تعریف نموده است :

Ø در ارزشیابی تراکمی ، تمام آموخته های دانش آموزان در طول یک دوره ی آموزشی تعیین
می شود و هدف آن نمره دادن به دانش آموزان و قضاوت درباره ی اثر بخشی کار معلم و برنامه ی درسی با یکدیگر است .

دکتر پاشا شریفی ، تعریف ذیل را برای ارزشیابی پایانی ( ترکمی ) ارائه نموده است :

Ø ارزشیابی تراکمی اغلب در پایان دوره ی آموزشی یا واحد درسی انجام می گیرد . هدف این نوع ارزشیابی تعیین سطح دانش ، مهارت ، توانایی و نگرش پرورش یافته در یک دوره ی آموزشی بر اساس برنامه ی خاص و هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده است .

در نهایت علیرضا محمد میرزایی ، برای ارزشیابی پایانی نقدی به صورت ذیل ارائه کرده است :

Ø ارزشیابی پایانی ( تراکمی ) که در پایان هردوره ی آموزشی برای تشخیص آموخته ها ی دانش آموز از کل مفاهیم و مطالب کلی و مهارتهای آموخته شده توسط دانش آموز در یک درس انجام می گیرد .

نتایج ارزشیابی تشخیصی برای معلم و دانش آموز

ارزشیابی تشخیصی به معلم امکان می دهد تا مطالب درسی و روشهای آموزش را با سطح آموخته های پیشین و نیازهای دانش آموزان تطبیق دهد و تجارب یادگیری مناسب را برایشان فراهم سازد . معلم بر اساس نتایج حاصل از ارزشیابی تشخیصی ، شکاف بین توانایی های فعلی دانش آموزان و پیش نیازهای یادگیری مطالب جدید را از طریق آموزش جبرانی و ترمیمی پر می کند . 19



ارزشیابی تشخیصی چه اهدافی را دنبال می کند ؟ 

اهداف ارزشیابی تشخیصی عبارتند از :

Ø مشخص نمودن میزان آموخته های دانش آموزان و معلومات آنان .

“ بدیهی است این شناسایی سنگ زیر بنای آموزش های بعدی دانش آموزان خواهد بود . ”

Ø کشف و تشخیص معضلات ، مشکلات و نارسایی های آموزشی دانش آموزان .

Ø وجود مشکلات گوناگون آموزشی دردانش آموزان امری طبیعی و تقریبا اجتناب ناپذیر می باشد که به
وسیله ی ارزشیابی تشخیصی می توان به این مشکلات پی برد و در جهت برطرف نمودن آنها برنامه ریزی مناسب طراحی نمود . ”

Ø اتخاذ برنامه ی مناسب همراه باتصمیم گیری در جهت نوع آموزش لازم در راستای برطرف نمودن نقاط ضعف آموزشی دانش آموزان .

نتایج ارزشیابی تکوینی برای معلم و دانش آموز

Ø ایجاد بازخوردی برای معلم و دانش آموز که در سایه ی آن می توانند مشاهده کنند هدفهای آموزشی تا چه اندازه تحقق یافته است .

Ø تصمیم گیری معلم با استقاده از این بازخورد ، در مورد انطباق برنامه و روشهای آموزشی با سطح یادگیری و نیازهای دانش آموزان .

Ø ایجاد فرصت برای دانش آموزان در جهت توجه نسبت به آنچه یاد می گیرند و مهارت ها و
توانایی های فکری خود را پرورش دهند .

Ø ایجاد امکان برای دانش آموزان در جهت کسب آگاهی از نقاط ضعف و قوت خود برای رسیدن به اهداف آموزشی ، رفع نارساییها و پرورش و تقویت جنبه های مثبت توانایی های خود .

هدفهای ارزشیابی تکوینی 20

الف ـ آگاهی از کیفیت برنامه ی درسی و پیشرفت آن .

ب ـ بررسی روشهای تدریس معلم و کیفیت یادگیری دانش آموز و راهنمایی او و اصلاح تدریجی
فرایند آموزش و یادگیری .

ج ـ به دست آوردن نمرات و قضاوت درباره ی فراگیری مرحله به مرحله دانش آموز در
چهار چوب هدفهای جزیی و رفتاری آن بخش .

ویژگی ارزشیابی پایانی 21

این نوع ارزشیابی در جهت هدفهای کلی انجام می شود و منظور از انجام این نوع ارزشیابی ، تشخیص مهارت های آموخته شده و تعیین استعدادها و پیش بینی احتمال موفقیت در کلاس ها و یا دوره های بعدی است .

ارزشیابی پایانی می تواند مورد تجزیه و تحلیل دست اندرکاران واحدهای آموزشی قرار گیرد
تا با اتخاذ تصمیم گیری مناسب واحد آموزشی را درمسیر مطلوب خود قرار دهد .



برچسب ها: انواع ارزشیابی از نظر هدف وزمان اجرا،

تاریخ : دوشنبه 2 شهریور 1394 | 06:36 ق.ظ | نویسنده : شعبان جیریایی | نظرات